Wednesday, January 25, 2012

We Have To Change

With Love Ied @ May at 7:04 AM
Wah! sudah masuk minggu yang ke-4 tahun 2012. Tapi dalam kalendar cina.. hari ini hari kedua dalam tahun baru! Gong xi fa cai kepada semua yang menyambut Tahun BaruCina!

Kalau ikut feng shui, tahun ini adalah tahun untuk “naga air”, dan ia adalah tahun dimana “perubahan hidup yang besar” akan berlaku. Adakah perubahan itu ke arah yang baik atau yang buruk? Ianya bergantung kepada bagaimana kita menunggang “naga air” tersebut! Woahh!

Selain naga, tahun ini juga sangat bagus bagi mereka yang lahir di tahun tikus, ayam jantan dan juga monyet! (yes! saya tahun monyet! hehe!).

Itu kata tok guru feng shui

Tapi bagi saya, kita memang kena sentiasa berubah.. berubah kepada yang lebih baik, malahan dalam islam pun perubahan itu dicadangkan dilakukan pada setiap hari. seperti sabda nabi.

“Barangsiapa yang amalannya hari ini lebih baik dari semalam, dia adalah orang yang beruntung. Barangsiapa yang amalannya hari ini sama dengan yang semalam, dia adalah orang yang rugi”

Cuma pada tahun ini, saya rasa, saya akan lakukan perubahan yang lebih-lebih besar dalam hidup saya, terutama sekali dalam perniagaan.

Insyallah, tahun ini, saya akan jadikan perniagaan saya lebih-lebih serius dan make it more profesional and awesome! Insya-Allah.


0 comments:

 

happy. dont hate me Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting