Tuesday, October 27, 2015

Mula Hari Anda dengan Coklat Ajaib

With Love Ida Mansor at 11:23 AM 0 comments Links to this post

Selamat pagi semua

Assalamualaikum

Mulakan pagi anda dgn bismillah.. Walaupn hari-hari sebelumnya kak yong buka jualan online jamu susuk dara tetapi inbox kak yong sentiasa dibuka untuk sebarang pertanyaan tentang JSD . Jom pagi ni kite ber JSD.

2 biji utk cik abang kite terus berstamina semasa berada di tempat kerja. Panas kan sekarang ni.. Dan 2 biji lagi untuk kak yong sentiasa bersemangat melakukan tugas seorang isteri dan ibu. Rasanya memang sedap dan harum baunya.. Senang sahaja cara makan COKLAT LOVE HABIBI ni cuma gentelkan sebesar hujung jari kelingking sebanyak 2 biji. Kemudian kunyah dan telan bersama air suam. Mudah je kan?

Kalau ikut tips mem Hanni Borhan, pengasas JSD, makan coklat love habibi dengn susu suam untuk stamina dan tenaga sepanjng hari

Kak yong pun suka makan coklat love habibi ni dengan kopi. Rasa sedap je badan tu

Fungsi lain COKLAT LOVE HABIBI ni:
~memberi tenaga
~Menstabilkan haid yg TIDAK TERATUR
~Melawaskan pembuangan
~Sesuai utk lelaki dan perempuan.

Nak order rangkaian produk Jamu Susuk Dara boleh

WHATSAPP +60192887041

Wednesday, October 21, 2015

DOA ELAK ATAU LINDUNGI DIRI DARI DIROGOL, CABUL, DERAAN SEKS DAN DIAKHIRI DENGAN PEMBUNUHAN

With Love Ida Mansor at 8:13 AM 0 comments Links to this post

Assalamualaikum

Pagi yang jerebusss.. Pagi ni saya buka fb terus ternampak doa yang dikongsi oleh Ustaz Zaharuddin. Yang saya rasa doa ni sangat-sangat bermanfaat untuk kaum Hawa amalkan. Kaum Adam juga boleh amalkan. Ye lah. Situasi ni pada zaman sekarang semua diorang main sondol je. Ooopps...

Teks ni saya copy paste dan tidak buat sebarang perubahan pada makna dan maksud yang ingin Ustaz sampaikan supaya pembaca tidak keliru

DOA ELAK DARI TERPERANGKAP DARI SITUASI ROGOL, CABUL

Semoga bermanfaat

Terdapat beberapa pertanyaan tentang doa yang khusus bagi kaum wanita samada dewasa dan kanak-kanak untuk mengelakkan mereka dari terperangkap dalam situasi yang boleh membawa kepada rogol, pencabulan dan lebih dahsyat lagi deraan seks yang diakhiri dengan pembunuhan.

Maka di sini, selain doa dari hadis sohih pelindung setiap kali keluar rumah yang telah saya paparkan di artikel berkenaan Al-Marhumah Nurin Jazlin sebelum ini. Iaitu :-

ﺭَﺳُﻮﻝَ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﻳﻘﻮﻝ ﻣﻦ ﻗﺎﻝ ﺑِﺴْﻢِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺬﻱ ﻟَﺎ ﻳَﻀُﺮُّ ﻣﻊ ﺍﺳْﻤِﻪِ ﺷَﻲْﺀٌ ﻓﻲ ﺍﻷﺭﺽ ﻭﻻ ﻓﻲ ﺍﻟﺴَّﻤَﺎﺀِ ﻭﻫﻮ ﺍﻟﺴَّﻤِﻴﻊُ ﺍﻟْﻌَﻠِﻴﻢُ ﺛَﻠَﺎﺙَ ﻣَﺮَّﺍﺕٍ ﻟﻢ ﺗُﺼِﺒْﻪُ ﻓَﺠْﺄَﺓُ ﺑَﻠَﺎﺀٍ ﺣﺘﻰ ﻳُﺼْﺒِﺢَ ﻭَﻣَﻦْ ﻗَﺎﻟَﻬَﺎ ﺣﻴﻦ ﻳُﺼْﺒِﺢُ ﺛَﻠَﺎﺙُ ﻣَﺮَّﺍﺕٍ ﻟﻢ ﺗُﺼِﺒْﻪُ ﻓَﺠْﺄَﺓُ ﺑَﻠَﺎﺀٍ ﺣﺘﻰ ﻳُﻤْﺴِﻲ
َ
DALAM sebutan rumi : BISMILLAH ALLAZI LA YADURRU MA'ASMIHI SYAIUN FIL ARDI WA LA FIS SAMAIE , WAHUWAS SAMI'UL 'ALIM

Ertinya : Rasulullah s.a.w didengari berkata sesiapa yang berdoa : "Dengan nama Allah yang tiada dimudaratkan sesuatu apapun dengan namaNya samada di bumi dan di langit, dan Dialah maha mendengar dan maha mengetahui" sebanyak 3 kali, maka ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehinggalah subuh esoknya, dan barangsiapa membacanya ketika subuh 3 kali, ia tidak ditimpa kesusahan bala dan musibah sehingga petangnya" ( Riwayat Abu Daud, 4/323 ; At-Tirmidizi, 5/465 dan Ahmad ; Tirmizi : Hasan - Teks doa berwarna Merah Syeikh Syuaib ; Hasan)

Ingin saya utarakan satu lagi doa sohih yang dibaca oleh isteri Nabi Ibrahim a.s (iaitu Siti Sarah) yang menyebabkan para lelaki zalim termasuk rajanya melarikan diri, saya sertakan sekali sumber rujukannya dari hadis Nabi s.a.w.

ﺍﻟﻠّﻬُﻢَّ ﺍِﻥْ ﻛُﻨْﺖَ ﺗَﻌْﻠَﻢُ ﺍﻧﻲ ﺁﻣَﻨْﺖُ ﺑِﻚَ ﻭَﺑِﺮَﺳُﻮﻟِﻚَ ﻭَﺃَﺣْﺼَﻨْﺖُ ﻓﺮﺟﻲ ﺇِﻻَّ ﻋﻠﻰ ﺯﻭﺟﻲ ﻓَﻼَ ﺗُﺴَﻠِّﻂْ ﻋَﻠَﻰَّ ﺍﻟْﻜَﺎﻓِﺮ
َ
DALAM SEBUTAN RUMI : ALLAHUMMA IN KUNTA TA'LAMU INNI AAMANTU BIKA, WA BIRASULIKA WA AHSONTU FARJI ILLA 'ALA ZAWJI FALA TUSALLIT 'ALAYYA AL-KAFIR WA AZ-ZALIM

Ertinya : Ya Allah, jika engkau mengetahui bahawa aku beriman kepada Mu dan Rasul Mu, dan aku menjaga kehormatanku hanya untuk suamiku, maka lindungilah aku daripada dikuasai oleh orang-orang kafir dan zalim" ( Riwayat Al-Bukhari, no 2104, 2/722 ; Sunan Al-Baihaqi, 5/97; Musnad ahmad, 2/403 ; Fath Al-Bari, 6/393; Umdat Al-Qari, 12/30 ; Sohih )

Semoga ia dapat dihafaz dan di amalkan oleh semua wanita Muslimah, Cuma jangan lupa bahawa doa ini bersoifat tawassul dengan amal soleh anda, iaitu apabila diikat dengan imannya dengan Allah s.w.t dan RasulNya dan telah dijaga kehormatannya dan sudah tentu auratnya.

Justeru, seolah-olah kemaqbulan doa ini juga diikat tentang kewajiban untuk beriman dengan Allah dan rasulNya dan menutup aurat anda. Tanpanya, doa ini masih amat digalakkan untuk dilakukan, cuma jaminan seolah-olah lebih pasti bagi yang apa yang dikatanya (dalam doa ini) menepati apa yang sebenarnya penampilan fizikal anda.

Justeru, jika berbaju kebaya terbelah, baju sendat menampakkan susuk tubuh, berpakaian nipis seolah telanjang, bersolek canggih seperti artis bukan Islam..sudah tentu doa ini sahaja belum cukup mampu menjaga anda. Bukan kerana Allah s.w.t tidak mampu, tetapi Allah s.w.t tidak anggap wanita itu layak dek kerana kedegilannya sendiri.
Fikirkanlah.

Sekian

Zaharuddin Abd Rahman

Saturday, October 17, 2015

Lelaki Pukul Warga Bangladesh Yang Sedang Mencuci Keretanya

With Love Ida Mansor at 9:40 PM 0 comments Links to this post

Tak ada sifat perikemanusiaan!

Tu je ayat yang sesuai untuk lelaki ni. Kaya manapun jangan angkuh sangat. Bukan selamanya pun awak kat atas.

Memangla dia busuk, kotor. Tapi dia buat kerja dia bersungguh-sungguh. Dia cari rezeki yang halal. Apa hak kau nak pukul dia?

Friday, October 16, 2015

BENTAN

With Love Ida Mansor at 12:04 PM 0 comments Links to this post

APAKAH ITU BENTAN

Bentan adalah keadaan di mana seorang ibu yang berpantang tiba-tiba tidak sihat sehingga mengganggu keselesaan dan mengakibatkan kesakitan yang tidak dapat diketahui puncanya secara tiba-tiba.

Ia selalu terjadi di awal tempoh berpantang kerana dipercayai ketika tempoh ini, keadaan dalaman ibu yang masih lemah.

Tetapi ada juga kes bentan yang terjadi di tempoh penghujung berpantang dan kadang2 selepas tempoh berpantang.

JENIS-JENIS BENTAN, SIMPTOM, PUNCA & CARA RAWATAN

1. Bentan Urat

Badan ibu tiba2 lemah / demam / bisa-bisa urat & setiap sendi badan seperti lutut dan sebagainya.

Seluruh otot badan akan berasa tegang & kekejangan.

**Selalunya keadaan ini berlaku apabila ibu terlalu aktif atau melakukan aktiviti fizikal yang melampau. Kerja yang orang berpantang boleh buat hanya : Lipat baju & belek baby.

Sesiapa yang sibuk nak sapu sampah, mop lantai, sendiri mau ingat la.
Kadang-kadang tak boleh terima alasan diorang yang kononnya "saya kesiankan mak saya, kak".

Tapi lepas dah bentan, korang still susahkan mereka. Tapi kali ini berkali ganda. Sebab diorang kena jaga korang, bayi yang baru lahir, anak-anak kecil yang lain & suami korang.

Jadi, mana relevannya sikap "kesian" kamu tu?

Kalau dah jadi macam ni tolong JANGAN MENGURUT. Sebab kalau mengurut, urat tu jadi lagi sakit. Apa yang perlu dilakukan adalah sapu minyak panas ke seluruh badan & mula bertungku / bertuam sehingga pecah peluh.

Tuaman / tungku perlu dilakukan di seluruh tubuh dengan sekata.

2. Bentan Urat Peranakan / Urat Rahim (ari-ari)

Kesakitan di bahagian ari-ari yang sederhana atau terlampau sakit sehingga tumpah darah.

Kadang2 kesakitan ini menyebabkan lutut bertemu dagu sehingga susah untuk meluruskan badan si ibu.

Selalunya terjadi jika ibu-ibu mengangkat benda-benda berat.

Kalau korang nak tau, masa dalam pantang ni, air dalam cerek tu pun dah dikira berat tau.

Sebab tu kalau dalam pantang, janganlah korang nak dukung anak-anak korang yang selain newborn korang tu.

Bentan urat peranakan juga boleh terjadi jika ada ibu-ibu langgar pantang ; berjimak masa dalam tempoh 44 / 100 hari berpantang.

Kalau bersalin normal, tak boleh bersama suami selama 44 hari.
Kalau yang menjalani pembedahan, tak boleh bersama dengan suami selama 100 hari.
Sesiapa yang melanggar pantang ni memang parah akibatnya.
Bukan sahaja berjimak, kalau korang na "ringan-ringan or stim-stim dengan suami sehingga menaikkan syahwat pun tak boleh sebenarnya nanti urat tu kembang.
Sebab tu jugak la orang tua dulu-dulu kalau time berpantang, memang kena halau suami tu dengan mak bidan / mak mertua.
Para suami kena tido luar sampai ibu abis berpantang.

3. Bentan Urat Besar (pinggang)

Urat besar ialah urat buluh rahim yang melalui bahagian pinggul yang dikenali sebagai urat sum.
Ibu2 yang mengalami bentan urat besar ini akan merasa lenguh & sakit di ats bahagian tongkeng (belakang). Selalunya terjadi pada ibu2 yang bersakin secara pembedahan.

Kadang2 kesakitan di bahagian pinggang & tumit yang serius sampai ibu jalan terjengket2.
Jika dibiarkan, ibu boleh berjalan capik seumur hidup.

** kalau bentan urat besar ini terjadi, bakar batu tungku. Di atas alas batu tungku, tabur ibu kunyit dan limau nipis yang telah dikisar (blender). Letak batu tungku & balut.

Letak kain dibahagian pembukaan faraj & start bertungku. Lepas dah tungku bahagian permukaan faraj tu, letak batu tungku atas lantai, lepas tu dengan posisi satu kaki melutut & satu kaki lagi menegak sehingga bahagian alat sulit dan dubur berada di atas batu tungku.
Rawatan ini perlu dilakukan selama 3 hari berturut2.

Bagi yang sampai tahap tumpah darah, buat tangas kering.

Caranya : Cuma bahan tu hanya pakai ibu kunyit & pati limau nipis.

Sebab itulah ibu berpantang digalakkan banyak banyakkan berehat , jangan terkena hujan walaupon tempiasnya , jangan suka mandi lama lama , jangan main air ( kalau pinggan pun jangan basuh . minta tolong orang lain basuhkan ) , elakkan mandi budak , dan janganlah angkat berat berat (even anak kecil korang ) .

Kerana sakit bentan ni memang x tertanding dan sakitnya boleh buatkan ibu ibu berpantang merana .

Dan sebab itu digalakkan setiap wanita PERLU ada 1 batu sungai

Thursday, October 15, 2015

DIY Periksa Rahim Anda Di Rumah

With Love Ida Mansor at 5:17 PM 0 comments Links to this post

DO IT YOURSELF CHECK RAHIM ANDA

1. Baring lurus, jangan guna bantal.

2. Sapu minyak pada perut dan atas ari-ari especially di bawah pusat.

3. Gosok minyak ke seluruh tempat perlahan-lahan.

4. Mulakan dengan urutan di sebelah kiri perut dan bawa ke tengah.

5. Urut sebelah kanan perut dan tarik ke tengah.

6. Bernafas seperti biasa.

7. Cuba tekan bahagian bawah pusat, betul-betul di atas ari-ari. Kalau rasa sengal dan ada rasa benjolan kecil, itu tanda peranakan anda dah jatuh.

Jamu Susuk Dara Memang Ohsem

With Love Ida Mansor at 12:31 PM 0 comments Links to this post

Jom isteri2 mantapkan diri ampa..ubah penampilan ampa..ubah luaran ubah dalaman...jangan nak ubah luaq ja dalam bau bangkai...

Kita ubah untuk kesihatan dan maruah kita utk laki kita..

Kang tersodok dek babi pulak...

Bukan kami kata dia yg kata
Meh wassap 0192887041

 

happy. dont hate me Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Make Money from Zazzle|web hosting